Eksploracja Podkarpacie

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

SMF - Just Installed!

Autor Wątek: Mają wszelkie zgody, plan i cel: znaleźć "złoty pociąg". Ponownie wracają na 65.  (Przeczytany 861 razy)

acwyrkdo

  • Sierżant
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 298

Eksploratorzy wracają na 65. kilometr, by szukać "złotego pociągu"  Mają wszystkie niezbędne zgody i opracowany plan działania - eksploratorzy wracają do szukania "złotego pociągu". Wciąż wierzą, że owiany legendą skład jest ukryty na 65. kilometrze trasy kolejowej Wrocław-Wałbrzych. 26 lub 27 czerwca odkrywcy mają wkroczyć na teren, który już raz przeszukiwali. Tym razem nie będą wyposażeni w łopaty i ciężki sprzęt, a "uzbrojeni" w naukę. Poszukiwacze chcą zastosować metodą krzyżową i wykorzystać do tego trzy sposoby: badania mikrograwimetryczne, metodę gradientu pionowego i elektrooporową tomografię gruntu. Jeśli co najmniej dwie metody potwierdzą istnienie anomalii będzie to oznaczało, że pod ziemią znajduje się to czego od niemal dwóch lat szukają. Eksploratorzy pewni swego Szukają "złotego pociągu".  » Piotr Koper, jeden z eksploratorów, pytany o to, na co liczy oburza się: jak to na co? - Na potwierdzenie naszego zgłoszenia - mówi wprost. Poszukiwacze mają wszystkie niezbędne zgody. Pozwolenie konserwatorskie obowiązuje do końca czerwca. - Złożyliśmy już wniosek o jego przedłużenie. Na razie nie wiemy, jak długo potrwają badania, ale na pewno tyle czasu ile będzie potrzeba - stwierdza Koper. Rezultaty prac nie będą znane od razu. Jak przyznaje Koper na ich opracowanie będzie potrzeba kilku tygodni. Tym razem teren, na którym planowane są prace nie będzie, tak jak podczas ubiegłorocznych poszukiwań, ogrodzony. Pociąg, którego wciąż nie ma W sierpniu 2015 roku Piotr Koper i Andreas Richter zgłosili odnalezienie tak zwanego "złotego pociągu". Pancerny skład, który ma być ukryty pod ziemią na 65. kilometrze trasy kolejowej Wrocław-Wałbrzych zawładnął wyobraźnią miłośników historii i tajemnic. Według niektórych skład, który mieli namierzyć eksploratorzy to legendarny pociąg ze złotem i kosztownościami wywieziony pod koniec II wojny światowej z Wrocławia.  Powagi zgłoszeniu dodał między innymi Piotr Żuchowski, były generalny konserwator zabytków i wiceminister kultury. Twierdził bowiem, że "złoty pociąg istnieje na ponad 99 procent". Teren, na którym skład ma być ukryty został sprawdzony przez wojsko. Później wkroczyli na niego naukowcy z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie i firma XYZ należąca do Kopera i Richtera. W raporcie ekipy z AGH pokreślono, że na wskazanym terenie być może znajduje się zasypany tunel kolejowy, jednak pociągu tam nie ma. Z kolei firma XYZ w swoim raporcie wskazała, że w przebadanym gruncie występują anomalie, mogące świadczyć o tym, że pod ziemią jest skład kolejowy z czasów II wojny światowej. Co więcej, eksploratorzy stwierdzili istnienie "drugiego składu kolejowego stojącego obok pierwszego o długości z nim porównywalnej". I rozpoczęli działania zmierzające do sprawdzenia terenu metodami inwazyjnymi. Prace rozpoczęli w sierpniu 2016 roku. I niczego nie znaleźli. - Ten tunel tutaj jest, ale trzeba go odnaleźć. Może szukaliśmy nie w tym miejscu, co trzeba - przyznawał wówczas Andrzej Gaik, rzecznik prasowy poszukiwaczy.                                      http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/dolny-slask-wracaja-do-szukania-zlotego-pociagu,750885.html
Zapisane

aroral

  • Cywil
  • Offline Offline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 1

Przez 4-5 dni cokolwiek zrobią? Bardzo mało czasu mają..
Zapisane

acwyrkdo

  • Sierżant
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 298
Prace na 65 kilometrze zakończone
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 09, 2017, 08:44:20 pm »

Zakończyły się badania na 65 kilometrze trasy kolejowej Wrocław - Wałbrzych gdzie miał być ukryty "Złoty Pociąg".  Analiza wyników może zająć nawet miesiąc. Po trzech  tygodniach cieżkiej i mozolnej pracy zakończono badania - informuje na swoim profilu Facebookowym poszukiwacz Złotego Pociągu, Piotr Koper. Teraz wyniki badań zostaną opracowane, analiza wyników może potrwać nawet około miesiąca.
 
- Jeśli będą wskazania, trzeba będzie zastanowić się, jak się do tego dostać i pomyśleć nad pozwoleniami na odwierty-  mówi Piotr Koper.

"Dziękuję wszystkim instytucjom wydającym pozwolenia na badania w tym terenie za wyrozumiałość i chęć współpracy. Dziękuję firmie Catering Kantyny Sp. z o.o za karmienie całej ekipy smacznymi posiłkami. Dzięuję Panu inż. Tomaszowi Siwcowi za nadzór nad całą akcją. Szczególne podziękowania kieruję do mojej rodziny, żony Doroty i mojego syna Pawła, którzy zawsze byli przy mnie i wspierali mnie swoją pracą" - pisze na swoim FB, Piotr Koper.
http://www.walbrzych24.com/artykul/3321/prace-na-65-kkilometrze-zakonczone
Zapisane

acwyrkdo

  • Sierżant
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 298
Tunel jednak istnieje? Piotr Koper potwierdza: naukowcy wracają doszczegółowić b
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2017, 05:04:16 pm »

Są pierwsze wyniki badań, jakie na 65 km przeprowadzili pracownicy Przedsiębiorstwa Badań Geofizycznych z Warszawy. I są to wyniki na tyle obiecujące, że zdecydowano się je uzupełnić o bardziej precyzyjne, skierowane dokładnie w jeden punkt pomiary.

– Badania wskazały wyraźną anomalię. Czy na tyle wyraźną, żeby mieć nadzieję na odnalezienie czegoś? Myślę, że gdyby było inaczej naukowcy nie przyjeżdżaliby ponownie – odpowiada naszej redakcji Piotr Koper – tym razem badania również będą prowadzone metodą elektrooporową, jednak wykonywany będzie nie rezonans elektromagnetyczny dużego obszaru, lecz sondowanie małego, wskazanego przez naukowców fragmentu terenu.                         
 http://dziennik.walbrzych.pl/tunel-jednak-istnieje-piotr-koper-potwierdza-naukowcy-wracaja-doszczegulowic-badania/
Zapisane

acwyrkdo

  • Sierżant
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 298
Złoty pociąg: Są wyniki badań, będzie konferencja i wiercenia
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 23, 2017, 07:51:53 am »

Wraca temat Złotego Pociągu. Piotr Koper zapowiada na koniec przyszłego tygodnia konferencję prasową, na której zaprezentować ma wyniki prowadzonych w lipcu i sierpniu badań geofizycznych prowadzonych na 65 km.

Wczoraj otrzymałem wyniki tych badań – mówi w rozmowie Piotr Koper, z którym spotkaliśmy się dziś (piątek, 22.09) na słynnym 65 kilometrze trasy kolejowej Wrocław Wałbrzych. – Analizowane przez trzy niezależne ośrodki we Wrocławiu, Warszawie i Krakowie dały więcej niż obiecujące rezultaty. Wytypowaliśmy 7 miejsc, w których chcemy przeprowadzić wiercenia.
Planowane są wiercenia rdzeniowe, które dadzą odpowiedź nie tylko na pytanie czy poszukiwany tunel istnieje, ale również na te o strukturę geologiczną terenu.

Zanim jednak będzie można myśleć o wierceniach, przez Koprem kolejny, mozolny proces zdobywania pozwoleń, koncesji i przede wszystkim, gromadzenia pieniędzy. Koszt ewentualnych badań szacowany jest na ok. 100 tysięcy złotych. Piotr Koper nie traci jednak rezonu:

Wyniki badań są nie tylko pewne, ale podparte autorytetem nazwisk, które – proszę mi wierzyć – nie są anonimowe w świecie naukowym                                                              https://dziennik.walbrzych.pl/zloty-pociag-sa-wyniki-badan-bedzie-konferencja-wiercenia/
Zapisane