Eksploracja Podkarpacie

K-750 '' kaśka"

Offline nikos

  • Sierżant
    • Wiadomości: 265
Poniżej przedstawiam fotki motocykla K-750 tzw."kaśka" . Jest on własnością mego przyjaciela, niezwykłego wielbiciela jednośladów:
Motocykl K-750 spotykany jest na naszych drogach stosunkowo często. Jest to maszyna uważana przez kolekcjonerów za "gorszą" od M-72 z powodu kształtu ramy, różnego od "klasycznej" emki. Jednak musimy sobie uświadomić, że wcale nie tak łatwo jest już spotkać oryginalne, nie przerabiane starsze modele K-750 z przodem na krótkim wahaczu w oryginalnej, krótkiej ramie, z kierownicą z klamkami "do wewnątrz" i dzielonym tylnym błotnikiem. Trudności z regeneracją przednich "wahaczyków" i tylnych amortyzatorów starego typu, do których ciężko dokupić oryginalne uszczelnienia, skutecznie zniechęcają posiadaczy takich maszyn do zachowania ich w oryginalnym stanie.

Długość - 2400 mm
Szerokość - 1650 mm
Wysokość - 1060 mm
Rozstaw kół - 1450 mm
Prześwit (bez obciążenia) - 155 mm
Masa suchego motocykla z wózkiem - 315 kg
Masa wózka - 105 kg
Dopuszczalna ładowność - 300 kg
Dopuszczalna masa całkowita - 615 kg
Maksymalny nacisk na oś - 2,34 kN
Maksymalna prędkość po utwardzonej nawierzchni - 95 km/h
Zużycie paliwa podczas jazdy z pełnym obciążeniem po utwardzonej nawierzchni z prędkością 50-60km/h - 6 l
Średnie zużycie oleju - 150 cm3/100 km
Silnik - czterosuwowy, dolnozaworowy, dwucylindrowy, bokser
Pojemność silnika - 746 cm3
Stopień sprężania - 6,0
Skok tłoka x średnica cylindra - 78mm x 78mm
Moc maksymalna - 26 KM / 19,1 kW
Moc jednostkowa - 0,03 kW/kg
Obroty mocy maksymalnej - 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 4,3 kGm przy 3000 obr/min
Zapłon - bateryjny, 6V
Gaźniki - K-37 na każdy cylinder
Paliwo - benzyna LO-66, LO-72 albo LO-74
Przełożenia skrzyni biegów:
pierwszy bieg - 3,6
drugi bieg - 2,28
trzeci bieg - 1,70
czwarty bieg - 1,30
przełożenie przekładni głównej - 4,62
Przeniesienie napędu na tylne koło wałem kardana
Koła - wzajemnie zamienne z oponami 3.75-19 (95-484 mm)
Wózek boczny - typu pasażerskiego z dźwigniowym zawieszeniem koła na sprężynowo-hydraulicznym amortyzatorze
Prądnica G-11A 6V, 45W
Regulator napięcia RR-31A
Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu - ręczna, przerywacz-rozdzielacz typu PM-05
Pojemności:
Bak - 22l
Karter silnika - 2 l
Karter skrzyni biegów - 0,8 l
Karter głównej przekładni - 0,14 l
Pióro przedniego zawieszenia - 0,16 l
Ciśnienie w kołach:
przód - 1,6 kg/cm2
tył - 2,0 kg/cm2
koło wózka - 1,8 kg/cm2

źródło: http://www.kolyaska.pl/k750.html

There are 4 attachment(s) in this post which you cannot view or download
IMG-20150619-WA0000.jpg
IMG-20150619-WA0001.jpg
IMG-20150619-WA0002.jpg
IMG-20150619-WA0003.jpg